Marketing towarów luksusowych

anglojęzyczne call center wielojęzyczne call center nasze call center naklejki na rower http://booklet.pl/naklejki-na-rower/ Naklejki dla aktywnych - Booklet

W odróżnieniu od promowania produktów dostępnych dla prawie każdego konsumenta marketing dóbr luksusowych nie jest tak prostu jakby mogło się wydawać. Wypromowanie tego typu produktów to spore wyzwanie, które zrealizowane przynosi ogromny sukces agencji marketingowej i przedsiębiorcy stojącym za towarem. Co należy uwzględnić w planowaniu kampanii reklamowej perfum, samolotów, samochodów, usług z branży SPA, zegarków i innych produktów uchodzących za dobra o charakterze luksusowym?

Nie tylko klasyczne 4 P

Okazuje się, że w marketingu produktów luksusowych należy zająć się nie tylko ceną, promocją, miejscem i dystrybucją oraz samym produktem. Aby osiągnąć sukces trzeba sięgnąć nieco głębiej. Należy stworzyć historię marki, która będzie bardzo dobrze sprzedającą się rodzinną opowieścią, która wzbudzi w potencjalnym kliencie emocje. Następnie przyda się podkreślenie luksusowości produktu poprzez jego wysoką jakość. Składają się na nią metody wytwarzania towaru, a także materiały z jakich on powstaje. Muszą należeć do drogich i trudnodostępnych. Warto też wskazywać na trudną dostępność towaru. Powinien on być zarezerwowany przede wszystkim do najbogatszych klientów, ponieważ to przekłada się na jego postrzeganie jako luksusowego.

Liczy się też opakowanie. Ludzie to w większości przypadków wzrokowcy. Dlatego im bardziej zdobne i luksusowe będą opakowania produktów tym lepiej dla skuteczności reklamy. Spora rolę odgrywają w niej ambasadorzy marki, którymi najczęściej stają się osoby znane opinii publicznej. Ich rozpoznawalność przekłada się jednocześnie na rozpoznawalność reklamowanych produktów. Istotna jest także cena. Nie może być zbyt niska, a jej wzrost powinien odbywać się regularnie. Bardzo dobrym zagraniem marketingowym jest wykreowanie dzięki reklamie osobowości, którą powinien posiadać docelowy klient. Dzięki temu status luksusu zyskuje szanse na jeszcze większy wzrost. Podkreśla się również, że poprzez stworzenie persony znaczenia nabiera kategoria niedostępności promowanego towaru.

Należy pamiętać, że marketing czerpie wiedzę z psychologii. To z tej dziedziny nauki wiemy, że wśród ludzi panuje wrodzona chęć posiadania przedmiotów unikatowych. Przekłada się ona na podejmowanie decyzji zakupowych korzystnych dla sprzedającego. Znaczenie będzie miało także to jak prezentują się punkty sprzedaży produktów luksusowych. Im bardziej będą eleganckie tym lepiej wpłynie to na postrzeganie marki. Sposób obsługi klienta też nie jest czynnością obojętną dla budowania ekskluzywnego wizerunku. Jeżeli w sklepach stacjonarnych konsumenci pochodzący z różnych grup społecznych, będą podejmowani niczym ważni biznesmeni, poczują się wyjątkowo. To uczucie wpłynie na dokonanie transakcji kupna sprzedaży. O tych wszystkich szczegółach musi wiedzieć marketingowiec, jakiemu przypisano zadanie wypromowania produktów i wykreowania luksusowego wizerunku marki. Bez wiedzy marketing nie zadziała tak jak powinien.

Dlatego warto obserwować również posunięcia podejmowane przez konkurencje.